top of page

CASES 

Hieronder een aantal Media Activation cases, voor een toelichting op deze of

inzicht in meer cases bel of mail ons.  

HORNBACH
MAAK ALLES ORANJE!

Met de campagne MAAK ALLES ORANJE heeft HORNBACH de Oranjekoorts tijdens het EK 2021 als eerste geclaimd in Nederland.

Met een guerilla actie in de Koningsnach en een uitgebreide branded content campagne op ESPN, Radio Veronica en SBS Shownieuws werd Nederland herinnerd aan ons collectieve oranjegevoel.

Om daarna met een landelijke outdoor- en radiocampagne fans op te roepen om zelf alvast iets oranje te gaan maken voor het eerste grote voetbaltoernooi waar wij -na een lange afwezigheid- weer gaan schitteren.

DISNEY+
INTRODUCEERT STAR

Knipsel.JPG

Disney+ introduceert Star, een nieuwe wereld met meer series, films en originals. Dat betekent meer spanning, meer humor, meer drama, meer actie. Maar ook meer prijzen voor de luisteraars van Qmusic.

Voor The Walt Disney Company ontwikkelde MediaActivationCo. de Star Quiz rondom de introductie van Star op Disney+.

Een week lang werd deze quiz in ieder programma op Qmusic gespeeld en waren er iedere ronde steeds meer prijzen te winnen door luisteraars. 

UNICEF
DEEL JE MENU 

In Nederland eten we lekker, bewust en gezond. Van onze gerechten maken we mooie kunstwerkjes en delen deze trots via onze eigen social media.

Dit staat in schril contrast met 149 miljoen chronisch ondervoede kinderen wereldwijd. Vandaar dat we voor UNICEF de fondsenwervende campagne DEEL JE MENU ontwikkelden welke op TV, online, social, print en outdoor is ingezet.

Afbeelding1.jpg

MOBIEL.NL & 538 TOP 50

In opdracht van Mobiel.nl heeft MediaActivationCo. een uitgebreide sponsor search gedaan naar een geschikt domein. Met als belangrijkste doelstellingen always on en het snel vergroten van de naams- en propositiebekendheid is deze gevonden de nieuwe hitlijst van Radio 538, de 538 Top 50. De koppeling met deze lijst, waarin het unieke is dat deze mede wordt samengesteld door de luisteraars en het naamgevend item de Mobiel.nl Dag Top 5 sluiten perfect aan bij de propositie van Mobiel.nl: Wie Slim Kiest, Kiest Mobiel.nl.

ARENA MOVES

Knipsel2.JPG

Om voor het event Arena MoveS meer bekendheid en deelnemers te genereren vroeg MoveS, een Stichting die zich inzet om MS de wereld uit te helpen, MediaActivationCo. te helpen bij het vinden van een geschikte mediapartner. Door het organiseren van een unieke en impactvolle briefing zijn er niet 1 maar 5 grote mediapartners: RTL Nederland, De Persgroep, Talpa Network, TMG en Exterion aan het evenement ArenA MoveS verbonden.

ZILVEREN KRUIS ZITCHECK

Afbeelding2.jpg

Uit onderzoek is gebleken dat Nederlanders het meest zitten van alle Europeanen. Om Nederland hiervan bewust te maken en om handvaten te bieden dit gedrag aan te passen ontwikkelde Verzekeraar Zilveren Kruis de Zitcheck. Hiervoor werd een massamediale campagne ingezet. Om binnen deze campagne niet alleen te zenden maar het thema ook bespreekbaar te maken bij de koffieautomaat op het werk ontwikkelde MediaActivationCo. een ludieke nonspot actie in diverse programma’s op Qmuzic waarin ‘onze zittende’ kampioenen met een knipoog werden gehuldigd.

KPN OLYMPISCHE SPELEN

Afbeelding3.png

KPN is al jarenlang hoofdsponsor van het schaatsen, daarnaast tijdens de Olympische Winterspelen ook partner van het Nederlands Olympisch Team en tevens sponsor van de Coolste Baan van Nederland. Binnen het TV programma 'Hart van Oranje' op SBS6 tijdens de Olympische Winterspelen ontwikkelde MediaActivationCo. in lijn met de KPN campagne De Talenten van Nu zijn de Sterren van Morgen en vanaf de Coolste Baan van Nederland een serie portretten met in de hoofdrol de nieuwe generatie schaatskampioenen waarin connectie werd gelegd met de helden van nu in PyongCheng.

VERLIEFD OP CUBA / TUI

Knipsel.JPG

Voor EntertainmentOne, Johan Nijenhuis Films en TUI Nederland heeft MediaActivationCo. rondom de release van de bioscoopfilm 'Verliefd op Cuba' Valentijnsdag geclaimd. De gehele Valentijnsdag werden in samenwerking met mediapartner Qmusic verschillende reizen naar Cuba weggegeven waar mensen zelf ‘Verliefd op Cuba’ konden worden.

Foto Sofie 1.JPG

EDUKANS BASISSCHOOLTOETS

Voor Edukans ontwikkelde MediaActivationCo. de campagne #trotsopjebasis voor de lancering van hun  Edukans Bassischooltoets 2019. Ambassadeur Sofie van den Enk roept via radio, Facebook en Linkedin zoveel mogelijk volwassenen op om de toets te gaan maken. 

bottom of page